Hailun piano

Hailun wil de liefde voor pianospelen delen door piano’s toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom maakt Hailun betaalbare, family-friendly grand en upright piano’s. In tegenstelling tot andere pianomerken pakt Hailun het dus gezinsvriendelijk en warm aan. comma hielp het merk om tot die unieke, Europese positionering te komen. Van hoge kwaliteit, voor een optimaal speelgenot.

De kwalitatieve, award-winnende Hailun-piano’s zijn het werk van een sterk Europees team experten. Het merk zelf kent zijn oorsprong in China en verkoopt hierdoor aan een uiterst betaalbare prijs. De fabriek neemt maar liefst 430.000 m2 in en telt meer dan 800 werknemers. Door de verkeerde perceptie van Chinese kwaliteit ondervond het merk echter sterke concurrentie van andere Europese pianomerken. Het gevolg? De gewenste leads glipten Hailun door de vingers. 

comma, brand strategists besloot vandaar een paar stappen terug te zetten en de vroegere positionering voor Hailun te herbekijken. Die positionering als klassiek pianomerk liet Hailun namelijk niet uitspringen tussen de concurrenten. Onze nieuwe, hedendaagse en betaalbare positionering laat dit wel toe.

We behartigden heel wat zaken. Hoe neemt Hailun een sterke positie in als high-quality merk? Met welke unieke Europese approach zwemmen we weg uit het vaarwater van andere merken? Hoe stimuleren we de point of sales en creëren we brand preference? De internationale samenwerking zette ons aan om op een creatieve manier die inzichten te verzamelen. 

Eerst en vooral voerde comma field research uit. Via een Facebook-advertentie stuurden we een enquête uit die gericht was op gezinnen. Naast dit kwantitatief onderzoek stelden we ook een kwalitatief onderzoek op. We namen een vragenlijst af in Belgische conservatoria, gericht op pianospelende kinderen en jongeren. Daarnaast interviewden we enkele retailers.

 

Eens we de resultaten geanalyseerd hadden, nodigden we de Tsjechische verantwoordelijke van Hailun uit in 411, onze workspace. In een open gesprek klopten we de doelgroep, de bedrijfsstrategie, de communicatiestijl, de onderscheidende krachten en de merkessentie af. De nieuwe positionering van Hailun kreeg vorm. 

Hoe dragen we die positionering nu woordelijk naar buiten? De corporate storytelling maakt de boodschap duidelijk: Hailun brengt de high quality piano binnen in jouw huiskamer. Freedom of play voor iedereen door een geoptimaliseerd productieproces en een ervaren team van Europese experten. De nieuwe slogan zet de kwaliteit kracht bij: ‘Stunning sound and premium build quality’.

 

 

Het visueel concept brengt het verhaal nog verder tot leven: warm kleurgebruik en foto’s van de Hailun-piano’s in huiselijke interieurs. Ook de fotografie hiervoor gebeurde door comma. Die storytelling integreerden we mooi in het UX-design voor de nieuwe website. De websiteontwikkeling gebeurde in 5 talen. Hier ging een grondige SEO en keywordanalyse aan vooraf. Goed scorende zoekwoorden namen we op in de SEO copy van de website. 

We vergroten de visibiliteit in de shops via 3 sterke rollbanner designs. We optimaliseerden ondertussen ook de socialmediakanalen. Social ads hadden tot doel meer verkeer naar de site te genereren. Daarnaast startten we ook een versterkende Adwordscampagne op en we bleven via dashboardverslagen alles monitoren. Dit alles met één doel voor ogen: leads genereren voor de shops. 

What’s next? Binnenkort werken we de socialmediakalender uit en blazen we ook Hailun’s social media nieuw leven in. We spreken een retailplan af met de shops in Nederland en Berlijn voor optimale ondersteuning.

 

Benieuwd hoe we uw bedrijf naar een hoger niveau kunnen brengen?

Samen zoeken we de juiste richting voor uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact op.

strategic marketeers

digital experts

design thinkers

contact

 

blijf op de hoogte van vernieuwende inzichten en inspirerende resultaten

Work

and pleasure

bekijk alle projecten

Scholengroep Impact
 

Scholengroep Impact

TROMBOFEET
 

Trombofeet