Scholengroep Impact

Enkele jaren geleden klopte scholengroep 25 Brugge-Oostkust bij comma, brand strategistst aan. Hun uitdaging? Een sterke corporate identity en een nieuwe naam mét betekenis die de gezamenlijke visie van de verschillende scholen uitdraagt naar al hun stakeholders (leerlingen, leerkrachten, ouders en ondersteunend personeel). We vertrokken vanuit de bestaande visienota en ontrafelden via online bevragingen de rode draad. Met het resultaat ging ons creatief team meteen aan de slag voor de nieuwe naam, baseline, huisstijl, beeldvorming, storytelling en website.

 

Scholengroep Impact brochure
Scholengroep Impact website

Het resultaat mag er zijn: de nieuwe naam Impact! en de nieuwe corporate identity maken bijna evenveel indruk als de scholen zelf. De belangrijkste reden waarom de scholengroep comma, brand strategists als partner onder de arm nam, is onze strategische aanpak en onze methodologie waarin participatie centraal staat. Bij elke mijlpaal op ons parcours overlegden we met het communicatieteam van directeurs en leerkrachten die vanuit de scholengroep werd gevormd.

Het verhaal en de groei van GO! Scholengroep Impact! stopte niet bij een nieuwe naam en corporate identity. Als actieve, pluralistische en participatieve organisatie, blijft hun groep in volle beweging. Een voorbeeld? Vorig jaar maakten ze al een nieuwe visienota op om interne processen en menselijke relaties te optimaliseren. De baseline ‘Scholen die indruk maken’ is dus op hun lijf geschreven. 

 

comma, brand strategists blijft hun strategische partner en verzorgt de interne communicatie en positionering van de scholen binnen de groep:

  • Impact scholengroep: naam, logo, huisstijl, website, plooifolder, signalisatie
  • Impress magazine: naam, stijlzetting, lid redactiecomité, vormgeving, digitale versie
  • Stamina: naam, logo, huisstijl, website
  • Element: logo, folder
  • De Tandem: logo, website, stijlzetting
  • Context: naam, logo, signalisatie, folder
  • Einstein: logo, website, signalisatie (binnenkort lancering)
  • Paalbos: logo, website
  • BS Permeke: logo, website

 

Scholengroep Impact mockup
Scholengroep Impact illustratie

Door dit project kregen we de smaak te pakken. Zo realiseerden we ondertussen ook toffe projecten voor andere scholengroepen (Scholengroep aan Zee, Scholengroep 26 en Scholengroep Gent). Aangezien scholen een essentiële schakel zijn voor de toekomst, zijn we trots dat we ze met comma, brand strategists kunnen laten groeien. 

Tot slot heeft de scholengroep ook hun Impact magazine. Normaal brengen we printversies uit maar door de omstandigheden ontwikkelden we nu 2 maal een e-versie. In september/oktober staat er opnieuw een printversie gepland. 

"comma slaagt er steeds in om met een noodzakelijke nabijheid én met voldoende afstand steeds het juiste klankbord te vormen binnen de strategische communicatie van onze scholen en scholengroep. Zij denken op procesmatig niveau sterk mee en zijn uitermate creatief op vlak van productontwikkeling. Hun betrokkenheid bij projecten, binnen een onderwijslandschap die steeds in verandering staat, is uniek!"

- Directeur Wim Van Kerckvoorde - Scholengroep Impact

Scholengroep Impact brochure

 

Benieuwd hoe we uw bedrijf naar de next level kunnen tillen? Neem vrijblijvend contact op.

contact

 

Scholengroep Impact banner
Scholengroep Impact mockup
Scholengroep Impact brochure

Benieuwd hoe we uw bedrijf naar een hoger niveau kunnen brengen?

Samen zoeken we de juiste richting voor uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact op.

strategic marketeers

digital experts

design thinkers

contact

 

blijf op de hoogte van vernieuwende inzichten en inspirerende resultaten

Work

and pleasure

bekijk alle projecten

glunder logo
 

Glunder

Amare
 

Scaldis brochure