Boekhoudkantoren CPJ Accountants en Fibam bundelden hun krachten en vormen nu samen FRWRD strategic accountancy. FRWRD staat voor vooruitgang. comma, brand strategists maakte die vooruitgang samen met hen werkelijkheid via een volledige rebranding, from F – D.
Van startersadvies tot vermogens- en investeringsadvies. Van fiscaliteit tot digitale boekhouding. FRWRD omvat het allemaal. Accountancy from F-D.
De nieuwe merknaam FRWRD staat voor vooruitgang en straalt groei en innovatie drive uit. De bijhorende baseline ‘strategic accountancy’ zegt straight forward waar het om gaat. Bij FRWRD krijg je sterk onderbouwd advies met een blik op de toekomst.
De naam in kapitalen straalt vertrouwen uit. De dragende lijn onder het logo onderstreept hun gedegen kennis en jarenlange ervaring. De 2 gestileerde pijlen in de rechterbovenhoek belichamen de zin in vooruitgang. Weg van het oubollig imago waar boekhouden vaak mee te kampen krijgt.
Deze pijlen knipogen naar de nieuwe stijlzetting. Een stijlzetting waarmee FRWRD zich vooruitstrevend in de markt profileert. De gekozen visuals plaatsen de brede doelgroep centraal en maken van FRWRD een menselijk merk. De stijlzetting trokken we door in het ontwerp van de huisstijldocumenten: van visitekaartjes, briefpapier, notebooks en e-signs tot wagenbestickering.
De nodige overgangscommunicatie verliep via 2 fysieke mailings, elk specifiek gericht naar het cliënteel van beide kantoren. We schreven de brieven op het toenmalige briefpapier om vertrouwen op te wekken. In de catchy, blauwe omslag zat ook een FRWRD kalender als gadget met de boodschap: “Laten we samen de komende 365 dagen succesvol afvinken”. Een mooie aankondiging van een nieuw jaar en een nieuw begin.
De gevelsignalisatie aan het nieuwe kantoorgebouw te Zedelgem maakte de rebranding en de toekomstige verhuis zichtbaar. De boodschap “We’re hiring” stuurde nieuwe krachten door naar de jobpagina die we in een mum van tijd wisten op te zetten.
Intussen maakte deze tijdelijke pagina plaats voor een volledig nieuwe website www.frwrd.be. Gedesigned en ontwikkeld door comma, brand strategists. Ook de website copywriting namen we voor onze rekening. Hier integreerden we sterke zoekwoorden na een grondige SEO analyse.
Het FRWRD-verhaal wist ook de ondernemerspers en de regionale pers te bekoren. Ons persbericht met fotografie verscheen in 4 sterke bronnen: Blits Lokaal, Made In, Voka Ondernemers Magazine en de Krant van West-Vlaanderen. Het resultaat van een sterke persstrategie en nauwe opvolging bij de journalisten in kwestie.
Benieuwd hoe we uw bedrijf naar een hoger niveau kunnen brengen?
Samen zoeken we de juiste richting voor uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact op.
blijf op de hoogte van vernieuwende inzichten en inspirerende resultaten
Work
and pleasure